文:肯米

六月底說要回美國尋求上大聯盟的曼尼(Manny),在昨天遭到遊騎兵正式解約,成為可接洽的自由球員。

20130512義大犀牛曼尼01  

http://goo.gl/D9IAXR

The Rangers have released Manny Ramirez from Triple-A Round Rock , according to Jeff Wilson of the Fort Worth Star-Telegram (on Twitter).

The slugger had signed a minor league deal with Texas on July 3. The 41-year-old Ramirez hit .259/.328/.370 with three homers for the Rangers during his time at Round Rock but drew questions from scouts on his bat speed.

Ramirez began the season in Taiwan playing for the EDR Rhinos, where he hit 0.352 with eight homers, but he was unable to translate that success back over to the United States.

解約的原因從球探方面得知是揮棒速度過慢,這讓我想到當初曼尼來台灣時,曾經說因為揮棒速度的關係需要做調整,也因此讓他的揮棒速度變得有些緩慢。

http://udn.com/NEWS/BREAKINGNEWS/BREAKINGNEWS7/7801823.shtml

聽過曼尼問過最有趣的問題是什麼?大聯盟巨砲求教起打擊問題,確實少見,胡金龍推測應該是因為中職投手的變化球比例較高,球速也較慢,而曼尼初來乍到,還沒有習慣這樣的節奏。

如今在六月底時離開台灣,回到美國加入3A後,剛開始有幾場好表現,但釋出前的成績是打擊率0.259,上壘率0.328和長打率0.370,以他目前41歲的年紀來說雖然還好,但是要上大聯盟的確還是有段距離。

在台灣打出打擊率0.352,上壘率0.422和長打率0.555的成績,無法完全複製過去3A,也代表我們的水準仍在3A之下,而最重要的一點,則是在遊騎兵隊已經沒有位置可言。

在Cruz遭到禁藥風波被禁賽50場後,立刻抓白襪隊的Rios過來拼打擊,原本加入遊騎兵可能就是要看遊騎兵會不會想利用他的打擊而升上大聯盟,如今Rios到遊騎兵後,DH位置依舊還有新人占據,如果真的要曼尼上去的話,肯定沒有辦法。

arrow
arrow
    全站熱搜

    肯米 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()